2. Termin i sposób powiadomienia o rozpatrzeniu reklamacji
Odpowiedzi na reklamacje udzielane są na piśmie lub na innym trwałym nośniku informacji albo na wniosek klienta - pocztą elektroniczną. Odpowiedź udzielana jest bez zbędnej zwłoki w terminie do 30 dni od daty wpływu reklamacji. Jeżeli udzielenie odpowiedzi w powyższym terminie nie jest możliwe klient zostanie powiadomiony, w terminie do 30 dni od daty wpływu reklamacji o przyczynach opóźnienia, okolicznościach podlegających dalszemu wyjaśnianiu oraz o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym jednak niż 60 dni od daty wpływu reklamacji.
3. Tryb odwoławczy
Jeżeli odpowiedź na reklamację nie jest satysfakcjonująca Klient może:
4. Forma i tryb pozasądowego rozpatrywania sporów
W związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich Ubezpieczającemu, Ubezpieczonemu lub Uprawnionemu z umowy ubezpieczenia, będącemu osobą fizyczną po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego przysługuje prawo do złożenia wniosku do podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów o wszczęcie postępowania w związku ze świadczonymi przez UNIQA TU S.A./ UNIQA TU na Życie S.A. usługami.
Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów w związku ze świadczonymi przez UNIQA TU S.A./UNIQA TU na Życie S.A. usługami jest Rzecznik Finansowy (szczegółowe informacje dostępne na stronie internetowej Rzecznika Finansowego https://rf.gov.pl).
Biuro Rzecznika Finansowego
Al. Jerozolimskie 87
02-001 Warszawa
tel. +48 22 333 73 26
+48 22 333 73 27
fax +48 22 333 73 29
https://rf.gov.pl
Aneks do Ogólnych Warunków Ubezpieczenia w zakresie reklamacji i pozasądowego rozwiązywania sporów przez UNIQA TU S.A. - obowiązujący 10 stycznia 2017
Aneks do Ogólnych Warunków Ubezpieczenia w zakresie reklamacji i pozasądowego rozwiązywania sporów przez UNIQA TU na Życie S.A. - obowiązujący 10 stycznia 2017